šeštadienis, lapkričio 02, 2013

Dabartis. Ateitis.

Vis dėlto, kad ir kaip mėgčiau tamsą ir panašius dalykus, tamsoje žmonės keičiasi. Tiksliau, tamsa juos pakeičia. Įlenda į smegenis ir pradedi mąstyti visiškai kitaip. Naktį mintys kitokios. Naktį kitokie veiksmai. Naktis viską iškreipia, tamsa atsineša kreivą veidrodį. Bet vis tiek man ji patinka, nors ir mėgsta žnaibytis ir tampyti už nuskalbtų mano marškinėlių. Naktimis man šauna geresnės idėjos, naktimis man geriau sekasi užsiimti mėgstama veikla, naktimis nuveikiu daugiau nei dienomis.
Tačiau yra taip, kad atostogos jau baigiasi ir mano naktinėjimai iki vėlyvos nakties turės baigtis. Kitaip kentės mano paakiai, protas, mokslai ir bendravimas. Ta mokyklinė manoji pusė džiaugiasi. Pagaliau. Bet atostogų pusė sėdi rami ir apsimeta, kad jai nerūpi. Gal. Man ir pačiai jau neberūpi. Eit ar neit į mokyklą. Vis tiek reikia. Ten nėra jau tiek daug minusų, man patinka pirmadieniai, pasiilgau saviškių, kai kurių mokytojų, pasiilgau ankstyvų tamsių rytų, keliaujant į tą pastatą, pasiilgau savo jaukiosios mokyklinės rutinos. Nesijaučiu dar pilnai atsigavusi, bet turiu energijos kovoti. Ir dabartinėje mano situacijoje labai praverstų slankiojimas mokykloje. Kad išsiblaškyčiau.
Vakar slankiojau kapų labirintais, daužydama kojas į antkapius, nekreipdama dėmesio į šaltį, lengvą vėją, aikčiodama kaip gražiai atrodo naktį šviečiančios žvakutės, kraupiai apšviesdamos antkapius ant kurių pakeverzotos pavardės, datos ir frazė "liūdi artimieji". Keista, kai Vėlines kas nors pavadina švente. Ką švenčiame? Visos vėlės jau išėjusios ir man atrodo, kad joms nuoširdžiai nusispjaut ką mes veikiame lapkričio pirmąją. Bet vis dėlto, ši diena man graži. Gražu, kai daugybės žmonių susirenka kapuose, dega žvakes, stovi nuleidę galvas. Kai kurie verkia, kiti stovi, dar kiti jaučia pagiežą, džiaugsmą. Įvairūs jausmų debesys kylą virš baugių kapinių, formuojasi į debesis ir sklendžia tolyn. Gal pas tas pačias vėles, nežinau. Po lapkričio pirmųjų dienų kapai ištuštėja ir tik keliskart į juos užsuka kelios močiutės sutvarkyti jų, palieti gėlių. Bet iki kitų metų čia stoja tikroji mirtina tyla. Net vėjas bijo garsiau prašniokšti. Niekas nenori trukdyti. Ir gerai.
Šiandien ryte apsimiegojusiu protu apgalvojau, kad jau netrukus Kalėdos. Vis dėlto, jau lapkritis. Jau tuoj visos Maximos, Iki, Norfos ir kitos parduotuvės, įstaigos, miestai puošis pigiomis lemputėmis, girliandomis ir snaigėmis. Visur girdėsis šiek tiek atsibodusios Kalėdinės dainelės, parduotuvių lentynos įlinks nuo įvairių gėrybių: advento kalendorių, žaislų, saldainių, girliandų, eglučių, burbulų toms pačioms eglutėms puošti.. Štai kokia ta netolima ateitis.
Gal ir laukiu aš tų Kalėdų.
O jūs?

8 komentarai:

  1. Kalėdos yra mano pati mylimiausia šventė...patinka dešimtą kartą žiūrėti "Vienas namuose" ir kepti sausainius. Be to, tai laaabai graži šventė.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Taip, taip. Kalėdos be Vienas namuose - sunkiai įsivaizduojamos. :D

      Panaikinti
  2. Man tikrai patinka skaityti tavo įrašus. Visada kažkas gero .
    Ir aš taip pat netikiu, kad tos vėlės aplink "skraido", manau, jos ramiai ilsisi ir joms nelabai rūpi, ką mes veikiame visus metus, kartu ir lapkričio 1-ąją.Tik, kad visvien atsistojus verkiu kapuos. :c

    Na, o trumpai tariant- malonu tavo įrašus skaityt, nesvarbu, kokia tema būtų kalbama . Taip ir toliau (y)

    ***
    http://saldesneuogiene.blogspot.com/
    ***

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Ačiū labai labai!
      Verkti nėra blogai. :)

      Panaikinti
  3. Kažkaip Kalėdų pernai nelaukiau, ir šių iki šiol nelabai laukiau, nes man atsibodo visada tas pats ruošimasis, važinėjimas pas gimines, stalo ruošimas, žaidimų rengimas, net dovanų pirkimas.. Nežinau, atsibodo ir tiek. Tas pats per tą patį. Tik skirtingos dovanos ir su kiekvienais metais vis senesni žmonės. Bet prieš savaitę supratau, kad šių Kalėdų laukiu... Vėl apgaubė mane ta Kalėdų dvasia, vėl ši šventė yra kažkas nuostabaus, kaip kad būdavo prieš keletą metų :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Džiaugiuosi! Nes vis dėlto Kalėdos tokia šventė kuria reikia švęsti ne tik protu, kūnu, bet ir širdimi. :)

      Panaikinti
  4. Aš LABAI (!!!) laukiu Kalėdų :D Tas šurmulys,dovanų pirkimas,jų gavimas, visos šeimos susirinkimas į krūvą ir "ieškojimas" Kalėdų senelio kažkaip mane gerai nuteikia :D O tos atsibodusios ir pigios dainos vėl tampa mielos ir tu jas dainuosi kartu su kitais :) Taip pat kažkodėl laukiu sniego... Kai už lango sninga,o tu sėdi kambary su šilta arbata pasidaro taip jauku ir gražu,o išėjęs į kiemą gali tiesiog griūti į purų sniegą arba žaist sniego karą :D :33 Nors naktys ilgėja,bet jos pasidaro jaukios :3 Ir taip pat kaip ir tau man geriau sekasi dirbt naktį neigu dieną :D

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Toks pozityvus komentaras. Sėdžiu ir šypsausi. :D Taip, Kalėdos tikrai labai jauki ir šauni šventė. :))
      Mes abi esam tokios naktinės darbininkės! :DD

      Panaikinti