ketvirtadienis, kovo 05, 2015

Pilnametė.

Kaip keista, kai metuose būna diena, kuris skirta vien tik tau. Visi šypsosi, plekšnoja per petį, spaudžia ranką, nepabijo ir apsikabinti. Tikriausiai žinote kaip būna per tuos gimtadienius...
Pastaruoju metu arba visą šią savaitę mano galvoje skambėjo labai nedaug minčių. Vienintelė, tokia ryškesnė nei kitos buvo ta, jog kovo penktą aš šoktelsiu į pilnametystę ir galėsiu pasimėgaudama sakyti, jog man dabar aštuoniolika. Siaubingai keistai jaučiuosi. Lyg nepaaugau dar (ačiū Dievui), veido bruožai neišsikraipė, o mintys nepasikeitė, tačiau kažkoks nejaukumas tyko manęs. Ten tikriausiai buvo suaugusio žmogaus statusas, kuris dabar tai jau tikrai mane prigriebs. Turėti dieną, kuri yra tokia skausmingai sava yra privalumas. Žvelgiant iš šono galima pagalvoti, kad elgiuosi šiek tiek savanaudiškai, tačiau supraskit ir mane - dėmesio centras nėra mano lankomiausia vieta ir kiekvienas norime pasijusti kažkiek svarbūs ir mylimi.
Dievaži, per jokį kitą gimtadienį nemačiau, negirdėjau, neskaičiau tiek daug nuoširdžių sveikinimų. Šypsena niekaip nenulipa nuo veido ir man jau pradeda gelti skruostus. Bet niekaip nepavyksta surimtėti. Nors gal ir nereikia. Kaip sakė R.: "Mėgaukis gimtadieniu. Šiandien tavo diena" Juk tokie būna tik kartą per metus. Ir iš tiesų, smagu sulaukti tų sveikinimų bei šypsenų. Pasijauti taip smagiai, klausydama visų tų žodžių. Kaip man džiugu, jog mano aplinkoje nebuvo banalių žmonių su banaliais linkėjimais. Kiekvienas iš jų buvo toks savitas ir toks artimas, tarsi jie tikrai žinotų, ko man reikia ir ko aš noriu.
Nuslūgus visiems sveikinimams, aš turėjau prisėsti ir pagalvoti "kuo tapau per tuos aštuoniolika metų?". Vos tik pradėjau formuoti savo požiūrį į pasaulį, iškart pasakiau sau, jog noriu tapti asmenybe. Tvirta, charizmatiška asmenybe. Kad sutvirtėjau - net neabejoju tuo, tačiau ar esu bent jau pusiaukelėje link tikrosios Akvilės? Abejoju. Kol kas suvokiau tiek mažai, jog net nepasakyčiau ar judu tikslo link. Tikriausiai guliu atsisukusi į jį, nes nemėgstu nuleisti rankų. Bet smagu turėti didelį molio gabalą ir formuoti iš jo ką tik nori. Atsimenu, kai per dailę mokytojas aiškino, jog su moliu, ar kokia kitokia medžiaga, su kuria dirbi, reikia kalbėtis ir ją jausti. Ryšys yra, reikia tik nesustoti ir darbuotis toliau. Galbūt per kurį nors gimtadienį aš galėsiu pasakyti "na, štai, pagaliau tapau kažkuo". Šiandien dar ne ta diena, ne tas gimtadienis, bet aš bent jau galiu pasidžiaugti suteiktomis teisėmis, kurias gavau, nes jau turiu atitinkamą kiekį metų. Dauguma juokavo, kad galėsiu pirkti alkoholį, cigaretes, energetinius, tačiau bėda tik ta, jog aš nei rūkau, nei geriu tuos skysčius. Teks ieškoti kitų privalumų būnant pilnamete. Bet žinau, jog jų tikrai yra nemažai. Turiu metus laiko išsiaiškinti.
Vazoje pamerktos trys gėlės, ant stalo padėtas atvirukas, dovanos, o socialiniuose tinkluose mirga sveikinimai. Negaliu sakyti, jog pasenau.
Kartais norisi padėkoti žmonėms vien už tai, kad jie yra.

2 komentarai:

  1. Kai perskaičiau, pagalvojau apie gimimo dieną.
    Pačioje pradžioje kai mes gimėme nes mes džiaugėmės, o mūsų artimieji, kai suėjo vieneri metai, jie irgi džiaugėsi tikrai labiau nei mes. Aišku jie džiaugėsi, kad mes išgyvenom, kad nieko blogo nenutiko, kad sulaikėme dar vieno gimtadienį. O mes dar nieko nesupratom. Ir taip pat dar iki kokių 5 metų tada jau ir mes džiaugėmės bet....Mūsų džiaugsmas buvo materialinės dovanos. Ir taip manau iki pat 30 metų (gal ir anksčiau, priklauso nuo žmogaus mąstymo), džiaugėmės tik dėl materialinių dalykų. Po to pradėsime džiaugtis, kad va dar vienus metus išgyvenome. Ir pradėsime į save žiūrėti kaip tada į mus žiūrėjo tėvai bei artimieji. (nesakau, kad mes tada jau nebevertinsime materialinių dalykų)
    Net nežinau kodėl būtent ši mintis užplaukė paskaičius, net nežinau ar šitame „pamąstyme“ yra nors dalelės tiesos, bet vistiek tuo norėjau pasidalinti.
    Tavo įrašai sukelia labai daug minčių ir priverčia susimąstyti apie įvairiausius dalykus :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Taip, taip, labai gerai pagalvojai, jog gimimo diena.
      Labai gražus Tavo pamąstymas ir puikios mintys. Ačiū už nuoširdų komentarą. :)
      Džiaugiuosi, jog įrašai sukelia kažkokių pamąstymų ar apmąstymų. :)

      Panaikinti