sekmadienis, birželio 07, 2015

Carpe diem.


Lotyniškai "carpe diem" reiškia skink dieną, mėgaukis ja, negaišk laiko, naudokit proga ir panašiai. Pastaruoju metu nieko kito neveikiu, tik skabau dienas ir pinu jas į vieną didelį savo gyvenimo vainiką. Įdomiausia tai, jog kiekviena tokia skirtinga ir tas vainikas pasidaręs toks ryškus, jog net nežinau ar čia reikia dar kažką pridurti. Gal pagaliau išmokau gyventi? Nebūčiau tuo tokia tikra. Dar anksti. Tačiau vainikas kol kas atrodo labai dailiai, nors keletas gėlių jau ir nuvyto. Nieko tokio, jas galima pakeisti kitomis. Gražesnėmis.
Vienuolikta klasė a. k. a. trečia klasė gimnazijoje prabėgo taip greitai, jog mane vis dar kankina paranoja dėl namų darbų ir kėlimosi anksti ryte, nors vakar dienos rytą jau oficialiai pabaigėm šiuos mokslo metus. Kaip supratau, dauguma mano pažįstamų ir draugų vis dar nesusigaudo, kad vėl atėjo tie trys mėnesiai laisvės ir nuotykių. Dar vakar su E. kalbėjom, kad laikas pernelyg greitai bėga. Ta dvylikta klasė, kuri visai neseniai atrodė taip nepasiekiamai toli, artėja greičiau nei tikėjausi. O baisiausia tai, jog ji ir baigsis greitai. O kas toliau? Dievaži, nežinau. Na, tiesą sakant, žinau, bet graužia abejonė ar įgyvendinsiu savo planus dėl ateities. Siaubingai smalsu kaip atrodys viskas baigus mokyklą. Paskutinė vasara, po kurios manęs laukia mokslo metai. Keistas dalykas, tas lekiantis laikas.
Nuo skaisčios saulės ant mano ovalaus veido atsirado keletas strazdanų, lauke laiko praleidžiu vis daugiau, netoli namų radau jaukią vietą pasėdėti ir pavėpsoti į horizontą. Tiesiog alsuoju vasara, tyliai plevenančia aplink mane. Nors ir jaučiuosi pavargusi bei nukamuota nuo alergijos, aš vis tiek šypsausi ir tos šypsenos niekas nesugebės nulupti nuo manęs. Niekas. Geras jausmas ta nuoširdi laimė ir džiaugsmas savo pačios gyvenimu. Rekomenduoju visiems.
Pas mane vėl grįžo bemiegės vasaros naktys, stovint balkone ir žiūrint į mažus gelsvus taškelius tiek horizonte, tiek danguje. Net nepajutau kaip viso to buvau pasiilgus, visų tų savo mažų vasaros ritualų. Būtent vasaros metu pasijuntu tokia laisva. Tiek fiziškai, tiek morališkai. Mintys laksto kartu su manimi. Pastaruoju metu ypač. Nes gyvenime darau reformas, tas gerąsias, kurios padeda pasistiebti. Lauk visi mane tempiantys žemyn individai, lauk visos juodos dėmės, slegiančios krūtinę ir neleidžiančios man įkvėpti, lauk visi niūrus prisiminimai, kankinantys naktimis. Jaučiuosi lyg būčiau atitraukusi sunkios medžiagos tamsias užuolaidas ir pagaliau įsileidusi tuziną šviesos spindulių į savo mintis. Švytėčiau, jei fiziškai tai būtų įmanoma. Todėl dabar aš spindžiu tik akimis. Net pati pastebiu jose mažus žiburėlius, kurie šildo kitų sielas. Tiek šviesos dar nemačiau.
Taigi, skinkime dienas ir pinkime kuo dailesnius vainikus. Bent turėsime kuo pasidžiaugti, nes juose esančios dienos retai kada nuvysta.

12 komentarų:

  1. Žinau, kad daug kas tau sako, kad moki gražiai aprašyti paprastas akimirkas, dalykus, tačiau vis vien pasikartosiu - Tu nuostabi!!!
    Nors aš dabar būsiu tik dešimtokė, tačiau vis vien sutinku su tavimi, kad laikas bėga nenusakomai greitai. Atrodo, kad dar visai neseniai buvau pirmokė ir laimės pilnomis akimis su mane vedančiu dešimtoku (pas mus bent jau yra tokia tradicija, kad vyriausieji veda mažiausius) žygiavau į rugsėjo pirmosios šventę, vėliau tas džiaugsmas, kad papuoliau į trokštamą gimnaziją, o štai dabar, dabar gal ir per greitai, bet galvoju ateities planus ir kartais bijau, kad man neužteks jėgų ar tiesiog nesugebėsiu jų pasiekti. Na, bet viską atiduosim likimui į rankas. :)

    O kokią sritį pasirinkai? (Socialinius, biomedicina ir pan.) :) Kokia tavo svajonių profesija?:)



    http://knygupasauliss.blogspot.com

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Eh, ačiū labai Tau!
      O aš jau labai miglotai prisimenu tą savo pačią pirmą klasę. Keista net. O aš tikiu, jog Tau pavyks pasiekti visus užsibrėžtus tikslus. ;) Kurti ateitį niekada nebus per greitai. :))

      O aš pasirinkau humanitarinių sritį (nustebinau, ar ne?). Svajonių profesijų turiu netgi per daug, bet dabar mąstau, jog tikriausiai būsiu arba anglų, arba lietuvių filologė.

      Panaikinti
  2. Carpe diem! Gražios vasaros Tau.:)
    Iš esmės, net pavydžiu, jog būsi jau dvyliktokė ir esi pasirinkusi sritį, į kurią nori orientuotis gyvenime, nes man, kaip būsimai devintokei (net baisu rašyti šį žodį), kiek baugu apie tai galvoti..:):)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Dėkoju, Simona! Gražios vasaros ir Tau!
      Devinta klasė nėra tokia baugi kaip gal atrodyti. Galbūt pabaigusi ją ir žengdama link dešimtos klasės jau tvirtai žinosi kuo norėsi tapti ateityje. ;)

      Panaikinti
  3. O, Akvilyt, kaip aš dėl Tavęs ir Tavimi džiaugiuosi! Be galo gera, kad Tau va šitaip va viskas gerai :)) Skaitai nuoširdžiai užrašytus žodžius ir jauti, kaip jie pamažu šildo krūtinę, o paskui ir visą kūną.. Aš irgi noriu taip kaip Tu skinti dienas! Nė pati nepastebėjau, kaip netyčia truputėlį nuslydau į šoną. Na, nieko! Kaip ir rašei - nuvytusias gėles galima pakeisti kitomis..:)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. O kaip man smagu skaityti štai tokius žodžius! Šypsena iki ausų, tikrai!
      Ir aš labailabailabai tikiu, jog Tavo vainikas bus vienas gražiausių! Dar tiek daug visko laukia!

      Panaikinti
  4. Jei esi, tokia, kaip galvoji ir jei čia rašai tai, ką galvoji, tuomet iš to trupinio kurį tavy pažįstu, galiu pasakyti, jog tau pasiseks. Šypt.

    AtsakytiPanaikinti
  5. Patiko. Kai truputį nusibosta viskas, paskaitinėjimas apie tai nieko nekeičia, bet kažkodėl nuteikia geriau.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Džiaugiuosi, jog patiko! Ir džiaugiuosi, jog kažkodėl tai nuteikia geriau!

      Panaikinti