ketvirtadienis, birželio 04, 2015

Europietiškos bado žaidynės

Sakykit man ką norit, tačiau "Eurovizija" man primena tam tikrą garsiosios "Bado žaidynių" trilogijos alternatyvą. Pakeistos tik kelios detalės. O dabar, kai visos emocijos, išgyvenimai ir nuomonės gražiai nusėdo ir didelio dėmesio sulaukęs renginys baigiamas pamiršti, noriu papasakoti, kas 2015 metų "Eurovizijoje" patiko man. Juk muzika - didelis gabalas mano gyvenimo, o šis dainų konkursas - renginys, apie kurį gegužės mėnesį buvo ypač diskutuojama melomanų tarpe. Kažkaip keista, jog šiais metais atradau tik porą dainų, kurios prasiskynė kelią iki mano grojaraščio.


Loïc Nottet - Rhythm Inside Nors pirmosios dainos sekundės ir skamba kaip gerai žinomos ir tikriausiai atsibodusios "Royals" dainos, pats kūrinys man patiko. O ir atlikėjas labai šiltų veido bruožų žmogus. Šiaip nemėgstu lėtų, ramių dainų, bet ši veikia mane šiek tiek kitaip. Pirštai vis vien spragsi pagal ritmą, o galva linkčioja su kiekvienu spragtelėjimu. Galų gale, pats pavadinimas visiška teisybė - kiekvienas turime ritmą viduje. Tą tyliai kalantį tą pačią melodiją, kairėje pusėje. Labai tinka ši daina Belgijai. Net nežinau kodėl.


Aminata - Love Injected Žiūrėdama pusfinalį, sėdėjau ant savo sofos nutaisiusi žmogaus, kurio niekas nenustebins veido fizionomiją. Išgirdus šio kūrinio pradžią, mano veido išraiška nepasikeitė, tačiau  vos tik nuaidėjo priedainis, viduje kažkas pabudo iš miego, o kūnu nudardėjo tūkstančiai šiurpuliukų. Išpūstomis akimis žiūrėjau į televizoriaus ekraną ir svarsčiau kada paskutinį kartą girdėjau tokį galingą balsą ir tokį kūrinį sukėlusį tokias emocijas. Tada net pamiršau pažiūrėti, kokia čia šalis. Bet argi tai svarbu?

Tikriausiai reikėtų kažką pasakyti ir apie kitus du, beveik svarbiausius pasirodymus 2015 "Eurovizijoje". Lietuviai buvo mieli, švedas irgi. Girdėjau dauguma sakė lietuviams susirast kambarį ir ten burkuoti, o švedo efektai nupirko pergalę. Keistai pasijutau, nes maniau, kad vis dėlto muzika čia svarbiausia (nepykit ant manęs naivios, ilgai žiūrinčios "Euroviziją" ir ignoruojant visą tą politiką). Man patiko švedo dainos žodžiai bei tas žmogeliukas, Lietuvos atstovų šypsenos ir švytėjimas. Ir dar daug dalykų man patiko, nes pastaruoju metu visur sugebu įžvelgti vien tik teigiamas puses. Smagu.
P. S. Kodėl daugumai taip patiko estų pasirodymas?..


6 komentarai:

  1. Kadangi Eurovizijos šiaip jau niekada nežiūriu (šį kartą tiesiog aplinkybės taip susiklostė) į televizoriaus ekraną visą laiką žiūrėjau labai pašaipiai - turbūt muziką suprantu platesne prasme - ne kaip pop muzikos politinį spektaklį. Bet būtent šios dvi dainos man taip pat patiko. Aš joms būčiau skyrusi aukštesnes vietas. Žinoma, švedo pergalė nenustebino, o mano nuomone buvo ir gana pelnyta - juk pasirodymas toks, kokio Eurovizijai ir reikia.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Pritariu Tau, Gabija. Šios dvi dainos tikrai nusipelnė aukštesnių vietų vien už tai, jog išlipo iš rėmų ir pametėjo mums kažką įdomesnio.
      Ačiū už komentarą! :3

      Panaikinti
  2. Man patiko tavo išsakyta nuomonė, bet iš karto atsakysiu į tavo klausimą :) Man laaabai patinka estų daina, ne tiek pats pasirodymas. Bet pati daina yra tokia, kurios galima klausytis. Nes belgų dainos, aš asmeniškai į savo grojaraštį neįtraukiau. Tiesiog man per daug aštri, kaip ir latvės.
    Bet tai tik įrodo kokie žmonės yra skirtingi ir kaip skirtingai supranta muziką. ;)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Taip, taip, žmonės skirtingi ir skirtingai supranta muziką. Asmeniškai man, estų daina tiesiog daina, neradau kažko ypatingo. Gal netgi per liūdna man. Bet svarbiausia, jog kitiems patinka ir aš visiškai tai gerbiu. :))
      Dėkoju Tau už komentarą!

      Panaikinti
  3. "Rhythm inside" - nuostabi! Visos eurovizijos metu norėjau, kad belgas užimtų aukštą vietą, taip ir nutiko, dėkui Dievui :)
    Latvės daina taip pat graži, tačiau įspūdžio didelio nepaliko.
    Na, o estai tai taip pat nerealūs. Tiesiog to vyro balsas labai derinasi prie moters, ypač šiosios tembras nuostabus, tiesiog glosto ausis, labai graži daina :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Taip, taip! "Rhythm Inside" - nuostabi daina ir džiaugiuosi, jog sutinki su manimi!
      O apie estus jau pasakiau savo nuomonę. :))
      Ačiū už komentarą!

      Panaikinti