pirmadienis, liepos 27, 2015

Jeigu klausysi muzikos pakankamai garsiai - negirdėsi liūdesio.

Šiandien visai netyčia pagalvojau, jog gana seniai rašiau įrašą, glaudžiai susiraišiojusį su visų numylėta ir garbinama muzika. Pastaruoju metu prisikaupė visa krūva dainų, kurių aš klausau kiaurą parą ir, o stebukle, jos man vis dar neatsibodo. Tikriausiai jau būtų pats laikas keletą jų padėti ant pjedestalo ir papasakoti kodėl jos nusipelnė karaliauti mano grojaraščiuose. Niekaip neatsikratau įpročio atrasti naujas grupes, naujus žmones, kuriančius muziką ir niekaip negaliu sustoti jais žavėtis bei juos garbinti. Tarsi toks įprotis būtų įsišaknijęs mano širdyje. Bet čia tik įprotis, ne yda, o tarp tų dviejų - milžiniškas skirtumas.


Twenty One Pilots - Car Radio. Situacija maždaug tokia: iš automobilio pavogė radiją ir jo savininkas liko vienas su savo mintimis, visiškoje tyloje. O pastaroji įkyriai lenda, versdama individą mąstyti apie dalykus, kurie tikriausiai pernelyg skaudūs. Suvoki, jog vis dėlto ta tyla kankina ir mašinoje buvo smagiau sėdėti, kai būdavo radijas. Pasigavau vieną nugirstą mintį: jeigu galvoji, reiškia gyveni. Argi nepritariate tokiems žodžiams? Ir argi tai neprimena lotyniškos sentencijos cogito ergo sum - mąstau, vadinasi, esu. O pats kūrinys turi maždaug tokią schemą - daug teksto, daug žodžių, daug prasmės, kurią reikia suvokti. Tada melodija, tarsi skirta apmąstyti ir sukramtyti ką tik nugirstus žodžius. Šiąnakt šita daina skambėjo mano galvoje, kai netyčia prabudau iš pernelyg tobulo sapno.


Arctic Monkeys - Cigarette Smoker Fiona. Kai jau atrodo, kad grojaraštis ir taip jau užkištas Arctic Monkeys, staiga prieš mane iššoka krūva dar neklausytų arba klausytų, tik jau pamirštų jų dainų, kurios sugeba netgi prasibrauti iki grojaraščio, kuriame sukrautos visos, pastaruoju metu, klausomos ir dažniausiai mano niūniuojamos dainos. Šita man ypač patiko, nes ironiška, tačiau praktiškai didžioji dalis mano draugų - užkietėję rūkaliai. Kiek jų klausiau, kodėl jie mėgsta traukti dūmą, visi tarsi susitarę pateikia tą patį atsakymą: tai padeda užšaldyti nervus. Kam juos šaldyti, kai pagalvoji. Jiems idealiai tinka paskutinės šios dainos eilutės, kuriose kalbama apie tai, jog cigaretės dūmai nėra tokia puiki maskuotė, kaip kad jie galvoja. Tie balkšvi debesėliai - maži išdavikai, jog kažkas, laikantis laibą cigaretę, bando šaldyti nervus. Aš jau nekalbu apie tobulai išgaunamus garsus, susijungiančius į vieną visumą ir padarančius šį kūrinį keistai mielą mano ausiai. Šitą dainą niūniavau šiandien, skindama avietes.


The Last Shadow Puppets - Standing Next To Me. Kai sužinojau, jog A. Turner kartu su Miles Kane yra įrašę albumą, užteko įsijungti pirmą pasitaikusią dainą ir viskas - užkabino. Nuolat kartojama ir tavo meilė / stovi šalia manęs. Vos tik tai išgirdus, puolu įsivaizduoti kaip turėtų ta meilė atrodyti. Apskritai - kas tai per būtybė būtų. O galbūt šalia manęs niekas nestovėtų? Tada viskas būtų man aiškiau nei dieną. Tiesiog smalsu. Ir, odievemano, kaip dera Alex ir Miles balsai, o dar tie gitaros garsai. Prižadėjau sau, kad būtinai išmoksiu groti šitą dainą su užmiršta, tačiau vis dar esančia mano kambaryje, gitara. Dabar netyčia pagalvojau - įdomu kieno meilė stovėtų šalia manęs, jei ten iš ties kažkas stovėtų, ir kaip tokią reikėtų atskirti?..

Smagu aprašinėti muziką. Tiksliau smagu aprašinėti kokius vaizdinius, jausmus, pojūčius ir vaizduotės reakcijas sukelia muzikos garsai ir, iš pirmo žvilgsnio, nieko gero ar įdomaus nesakantis tekstas. Bereikšmiai žodžiai, prunkštelėtų kas nors. Bet kokį stulbinamą poveikį jie vis dėlto turi! Jau nekalbu apie melodijas ir garsus, kurie nepalieka tų žodžių.



4 komentarai:

  1. Akvile, tu taip gerai aprašinėji dainas, noooriuuu dar daugiau! užkabino mane antroji daina, šiaip keista, nes atrodo vos ne visas Arctic'ų dainas esu išklausius, bet šitos visai negirdėjus, tad ačiū tau už ją. c:

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Dėkoju Tau! Aš irgi maniau, jog visas jų dainas žinau, bet pasirodo, kad ne. :D Gero klausymo tho! ;)

      Panaikinti
  2. Visos trys dainos, nors seniau jų nebuvau girdėjusi, dabar jau mano grojaraštyje ;). Kitos dvi taip pat puikios, bet antroji... Net negalėčiau įvardinti, kodėl, bet jau nuo pat pirmo akordo tiesiog įsimylėjau šią dainą. Klausausi jos vėl ir vėl, vis dar negaliu suprasti, kaip viena daina gali šitaip apsėsti protą. Cigaretės likučiai nusėda plaučiuose, o ši daina - mintyse. Mielai išgirsčiau daugiau tavo klausomų dainų, esu beveik tikra, jos man taip pat patiks!

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Sveika atvykusi į 'užsikabinusių ant Arctic Monkeys' klubą. ;) O jie sugeba priversti žmones įsimylėti jų muziką.
      Dabar pastaruoju metu stengiuosi vis dažniau daryti tokius mažus sąrašėlius su klausomomis dainomis. Manau, jog ateityje dar ne vieną ir ne du juos išvysi. ;)
      Ačiū už komentarą!

      Panaikinti